۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۳:۰۹

برنارد کوشنر:

غرب برای حل بحران ها ناچار است با روسیه همکاری کند

غرب برای حل بحران ها ناچار است با روسیه همکاری کند

وزیر خارجه سابق فرانسه در دیدار با رئیس جمهوری قزاقستان درباره مسائل مختلف از جمله بحران مهاجران و نقش روسیه در بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه می گوید کشورهای غربی باید این واقعیت را بپذیرند که بدون دخالت روسیه نمی توانند با بحران جهانی روبرو شوند و راهکاری برای آن ارائه کنند.

کوشنر بعد از ملاقات با نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان گفت: امروزه اکثر مسائل و مشکلات در خاورمیانه و اوکراین بدون شرکت روسیه حل نمی شود و غرب باید خودش را برای گفتگوی مستقیم با این کشور آماده کند.

کوشنر اعتقاد دارد در موضوع توافق هسته ای با ایران نقش روسیه بسیار پر رنگ بوده است. به گفته وی باراک اوباما در ماه های آخر دوران ریاست جمهوری خود به این مطلب واقف است که رسیدن به توافق بدون ولادیمیر پوتین ممکن نبود.

کوشنر به بحران مهاجران نیز اشاره کرد و گفت: در اتحادیه اروپا سه سال برای تدوین قانون مهاجرت کار کردیم ولی بحران کنونی مهاجران غیر قابل پیش بینی بود و برای این بحران آمادگی نداشتیم.

طبق کنوانسیون ژنو در موضوع مهاجران اتحادیه اروپا باید تمام مهاجرانی را که به کشورهای عضو این اتحادیه پناه می آورند، بپذیرد. کوشنر اظهار امیدواری کرد کشورهای اروپایی بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن راهکاری برای حل بحران مهاجران در کشورهای شرق این قاره ارائه کنند.

کد خبر 2918574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha